آرشیو تیر ماه 1401

معرفي انواع منقل و آموزش سيخ زدن كباب

باربیکیو چیست؟

۸ بازديد


باربیکیو که در زبان انگلیسی به صورت  Barbecue ,barbeque ,Bar-B-Q یا BBQ  نوشته می‌شود، نوعی روش پخت غذا است که در معنای فارسی طبخ گوشت در دمای کم و به صورت تدریجی است. در این روش انواع گوشت را توسط سیخ یا روی میله‌های فلزی، در معرض حرارت آتش قرار می‌دهند تا پخته شود. در این روش حرارت مورد نیاز برای پخته شدن گوشت، توسط چوب، زغال، گاز و یا برق تامین می‌شود. در واقع در این نوع پخت، گوشت در معرض غیر مستقیم آتش قرار می‌گیرد.

مزایای باربیکیو


استفاده از باربیکیو برای پخت انواع گوشت دارای مزایای مختلفی است که به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

خشک نشدن گوشت و حفظ آب آن
ایجاد طعم دودی و پرطرفدار در نوع زعالی آن
قابلیت تنظیم حرارت
قابلیت سیستم قطع خودکار
ایمنی هنگام کار
پخت ارام با باربیکیو

تفاوت کباب یا گریل کردن گوشت با روش باربیکیو


در روش گریل یا کباب کردن، گوشت در معرض مستقیم حرارت آتش قرار می‌گیرد. پس مدت زمان پخت گوشت نیز کوتاه‌تر می‌شود. اما در باربیکیو غذا در معرض حرارت مستقیم نیست و زمان طولانی تری برای پختن آن نیاز است.

کباب کردن غذا

خرید باربیکیو


۴-۱ . باربیکیو گازی
در این نوع از باربیکو سوخت مصرفی گاز شهری می‌باشد. این نوع از باربیکیو جنس های مختلفی دارد. نظیر چدنی، آجری، استیل و …! مزیت این باربیکیو این است که لازم نیست وقت خیلی زیادی برای نظافت و تمیز کردن آن بگذارید.

باربیکیوی زغالی

۴-۲ . باربیکیو زغالی
در این باربیکیو نیاز است از زغال استفاده کنید و به دلیل طعم دودی و زغالی دلچسبی که به غذا می‌دهد طرفداران زیادی دارد. البته نباید از مضرات استفاده از زغال و دود حاصل از آن و تاثیر آن بر غذا غافل شد! این نوع از باربیکیو به تمیزکاری ونظافت بیش‌تری نیز نیاز دارد. چون پس از سوختن زغال، خاکستر تولید می‌شود. قیمت این نوع از باربیکیو کم‌تر از انواع دیگر آن است و این از دیگ دلایل پرطرفدار بودن آن است.

 

۴-۴ . باربیکیوی گابیونی
باربیکیوی گابیونی نوعی باربیکیوی سنگی است. در واقع گابیون نوعی سیم است که به صورت سبدهای بسته ساخته شده و داخل آن با مواد و مصالح مختلف سنگی پر می‌شود. استفاده از سنگ‌های زیبا با طرح های مختلف در داخل این توری‌ها زیبایی خاص و منحصر به فردی به دستگاه باربیکیو و فضای باز منزل شما می‌دهد.

نکته: باربیکیوهای آجری دارای محفظه‌ای آجری هستند. مزیت این نوع از باربیکیو‌ها این است که دوده و گرد حاصل از سوختن زغال و … در همان فضای بسته آجری باقی می‌ماند و باعث آزار شما نخواهد شد.

ایده‌های جالب برای طراحی و ساخت باربیکیو
برای شروع به ساخت باربیکیو شما می‌توانید از مصالح مختلفی استفاده کنید. این مصالح می‌تواند شامل چوب، فلز، آجر نسوز و … باشد. برای انتخاب نوع این مصالح به مصالح به کار رفته در دکوراسیون حیاط و نمای خارجی فضای باز منزلتان دقت کنید تا هماهنگی بین این‌ها وجود داشته باشد. اگر منزلتان حیاط دار است به ساخت باربیکیو در حیاط و فضای باز منزلتان بپردازبد. همچنین می‌توانید در فضاهایی نظیر روف گاردن، بالکن و … باربیکیوی خود را بسازید.

در ساخت و طراحی باربیکیو برای راحتی کار می‌توانید از سینک و حتی کابینت استفاده کنید. می‌توانید برای ایجاد تنوع در طراحی باربیکیو از طرح‌های مختلف، برش کاری روی سنگ و چوب و … استفاده کنید تا فضای خلاقانه‌تری ایجاد شود. همچنین ایجاد بخشی که به عنوان میز غذاخوری استفاده شود، می‌تواند ایده خلاقانه‌ای باشد.

۵-۱ .  آموزش ساخت باربیکیو با وسایل ساده و موجود در منزل
از یک بشکه فلزی ساده استفاده کنید! بله. همین قدر ساده! در مرحله اول به طور کامل داخل و خارج بشکه را بشویید تا عاری از هر گونه آلودگی شود. سپس حدود یک سوم از بشکه را با وسیله‌ای برنده و مناسب برش داده و جدا کنید. از یک سری میله فلزی مناسب با اندازه و طول دلخواه برای ساختن پایه باربیکیو استفاده کنید و با ایجاد سوراخ در بشکه، پایه‌ها را وارد و نصب کنید. سینی‌های باربیکیو را مطابق با سلیقه و اندازه محفظه داخلی بشکه انتخاب و تهیه کنید و اقدام به نصب آن درون بشکه کنید.

 

می‌توانید از چند قطعه آجر و سینی باربیکیو استفاده کرده و به راحتی یک باربیکیو خانگی بسازید! سطح مورد نظر در بخشی از حیاط یا فضای باز خود را انتخاب کنید. روی سطح، شن، ماسه و ملات بریزید و سپس اقدام به چیدن یک ردیف آجر روی آن کنید. روی آجرهای ردیف اول ملات بریزید. حدود ۲۴ ساعت صبر کنید. سپس به همین ترتیب ردیف‌های بعدی را بچینید. به تراز بودن پایه آجرها توجه کنید. دو ردیف سینی باربیکیو را در لابلای آجرها قرار داده و با ملات محکم کنید. روی لایه آخر سینی ها، دو ردیف آجر چیده و اقدام به محکم سازی آن کنید.

 

نکات بهداشتی استفاده از باربیکیو


بهتر است برای حفظ سلامتی خود قبل از شروع پخت دستگاه باربیکیو را کاملا تمیز و ضدعفونی کنید.
پس از اتمام کار نیز بهتر است بلافاصله اقدام به تمیز کردن باربیکیو کنید.
بهتر است مواد غذایی قبل از پخت و پس از پخت در یخچال نگهداری شود تا از فساد آن‌ها جلوگیری شود.

برای داشتن تجربه لذت بخش از میهمانی‌ها و دورهمی ها و چشیدن طعم لذیذ غذاهای متنوع می‌توانید از باربیکیو استفاده کنید. اگر وقت ساختن باربیکیو را دارید که چه بهتر. خلاقیت به خرج داده و یک باربیکیو درست و حسابی در منزل خود بسازید. همچنین می توانید اقدام به خرید باربیکیوهای موجود در بازار کنید. برای آنکه بهترین و مناسب‌ترین نوع باربیکیو را انتخاب کنید می‌توانید از نیروهای ما آذرافروز راهنمایی بخواهید.

 

باربیکیو گازی کابینت‌دار

باربیکیو ذغالی کابینت‌دار

راهنمای خرید آتشدان به قیمت مناسب در انواع طرح ها و مدل ها

۷ بازديد

با اینکه این روزها آتشدان یک‌ وسیله لاکچری به شمار می‌رود ولی ایرانی‌ها سابقه‌ای طولانی در استفاده از انواع آتشدان دارند. از زمان زرتشت پیامبر، استفاده از آتش و آتشدان میان مردم رواج بیشتری یافت. نور و گرمای آتش همیشه انسان‌ را به جمع شدن دور آن ترغیب می‌کند که زیبایی و صفای خاصی به دورهمی ها می‌بخشد.

آتشدان چیست و چه کاربردی دارد؟

همانطور که انواع شومینه ها در طراحی دکوراسیون داخلی توسط دیزاینرها استفاده می شود برای طراحی محوطه فضای باز هم می توان از آتشدان بهره برد. زیبایی و کارایی آتشدان های مدرن چیزی کمتر از شومینه ها ندارد و قابل حمل بودن آنها نیز باعث جابجایی راحت تر برای استفاده در هر مکان دلخواه می شود. همین ویژگی کافیست که آتشدان های قابل حمل به وسیله ای محبوبتر از شومینه ها تبدیل شوند.

یکی دیگر از دلایل پر کاربرد بودن آتشدان ها قابلیت استفاده از آنها برای طبخ غذا و حتی در برخی مدل‌ها برای گریل و کباب کردن می باشد که بوسیله شلف های فلزی مخصوص مقدور می باشد.

 

انواع آتشدان

با افزایش محبوبیت و تقاضای آتشدان، این وسیله سنتی مورد توجه طراحان صنعتی قرار گرفته و دایما انواع و مدل‌های جدیدی طراحی و به بازار ارائه می شود و عملا به یک قسمتی از دکور و زیبایی طراحی فضای باز تبدیل شده است.

برای سوخت آتشدان ها معمولا از گاز ، هیزم ، الکل و ... استفاده می شود و گاها بصورت دوکاره طراحی و ساخته می شوند.

انواع آتشدان و شومینه فلزی گازی و هیزمی فضای باز

علاوه بر نوع سوخت آتشدان ها ، می‌توان آنها را بر اساس سبک طراحی‌شان و جنس و نحوه ساخت آن‌ها نیز گروه بندی کرد. یکی از اصلی‌ترین انواع آتشدان، جام‌ های آتش یا همان فایرپیت ها هستند. جام‌ های آتش ظاهری زیبا دارند و خود در سبک‌های مختلف مدرن و کلاسیک طراحی و ساخته می‌شوند. نظافت و تمیزکاری آن‌ها نیز راحت است.

 

فروش آتشدان فلزی پایه دار گازی و هیزمی به قیمت مناسب

 

آتشدان های گودالی ساخته شده از بتن ، سنگ ، آجر و ... نیز انواع دیگر آتشدان های مورد استفاده در فضاهای باز هستند که در کف محیط های مختلف تعبیه می شوند. این گودال‌ ها ممکن است برای افزایش کارایی، کمی بالاتر از سطح زمین قرار گیرند، یا کاملاً مسطح ساخته شوند. این آتشدان‌ها را می توان بصورت اشکال هندسی دایره‌ای، مستطیلی، مربعی ، L  شکل و ... ساخت و برای ایجاد جلوه و زیبایی بیشتر (خصوصا شب ها) ، از لامپ های LED و چراغهای تزیینی و ... نیز در طراحی آنها استفاده کرد.

نوع دیگری از آتشدان ها ، دیواری و طاقچه ای هستند که علیرغم هزینه ساخت بیشتر نسبت به سایر مدلها ، طرفدارن خاص خود را دارد. در طراحی و ساخت این مدلها معمولا از سنگ، آجر و حتی فلزات استفاده می شود. ذکر این نکته لازم است که در صورت طراحی غیر اصولی آتشدانها توسط افراد غیرمتخصص امکان تخریب سازه در اثر حرارت بالا دور از ذهن نیست.

 

این روزها با توجه به نیازهای مشتریان ، واحدهای صنعتی اقدام به طراحی و ساخت انواع متنوع و چندکاره آتشدان ها کرده اند و با افزودن متعلقاتی مانند دریچه های تخلیه خاکستر ، درب های فلزی برای جلوگیری از انتشار آتش به اطراف، سینی جمع کننده خاکستر در زیر آتشدان ها ، شلف های مخصوص کباب کردن وپخت غذا روی آتشدان ها ، پایه کتری و ... علاوه بر افزایش کارایی ، استفاده از آنها را راحت تر و لذت بخش تر نموده اند که چند نمونه زیبا و کاربردی از این محصولات را می توانید در فروشگاه آذرافروز مشاهده بفرمایید که اغلب توسط مهندسان توانمند داخلی طراحی و ساخته شده است.

انواع آتشدان هیزمی

انواع آتشدان گازی

راهنمای خرید باربیکیو؛ نکات مهم برای انتخاب مناسب‌ترین باربیکیو

۵ بازديد

راهنمای خرید باربیکیو

یکی از نکات مهم برای خرید باربیکیو، این است که شما قبل از خرید، هدف خود و به ویژه نوع غذا‌هایی که قصد دارید با استفاده از آن بپزید را حتما مشخص کنید. این نکته از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که آیا می‌خواهید از کباب پز خود در خانه استفاده کنید یا به همراه خود به گشت و گذار ببرید. همچنین حجم غذاهایی که می‌خواهید با استفاده از آن بپزید نیز می‌تواند در انتخاب شما تاثیر گذار باشد. آیا از باربیکیو می‌خواهید برای مصارف شخصی استفاده کنید یا برای مهمانی‌های شلوغ؟ همچنین باید سایر نکات راهنمای خرید باربیکیو را نیز مد نظر داشته باشید.

 

آشنایی با انواع باربیکیو

امروزه انواع بسیار زیادی از باربیکیوها وجود دارند که می‌توانید با توجه به سلیقه و نیازهای خود، هر کدام که دوست داشتید را خریداری کنید. به طور کلی می‌توان باربیکیوها را در دو نوع گازی و ذغالی دسته‌بندی کرد. باربیکیوهای گازی می‌توانند کار شما برای پختن کباب بسیار آسان‌تر کنند و همچنین کنترل دما نیز در این نوع باربیکیوها، نسبت به مدل ذغالی، بسیار آسان‌تر است. اما از طرف دیگر، باربیکیوهای ذغالی می‌توانند طعم بسیار لذیذ دودی را به غذاهای شما اضافه کنند، طعمی که بسیار را طرفدار غذاهای ذغالی کرده و آن‌ها خرید این باربیکیوها را ترجیح می‌دهند.

 

همچنین علاوه بر دو مدل گازی و ذغالی، مدل برقی این باربیکیوها نیز موجود است و به آن کباب پز برقی نیز می‌گویند. به عقیده خیلی‌ها، طعم گوشت پخته شده توسط این نوع کباب پزها به پای باربیکیوهای ذغالی و گازی نمی‌رسد، اما خرید کباب پز برقی، می‌تواند برای کسانی که دوست ندارند وقت خود را صرف خرید ذغال کنند یا فضای لازم برای باربیکیوهای گازی را ندارند، گزینه بسیار مناسبی است.

راهنمای خرید باربیکیو گازی

یکی از رایج‌ترین مدل‌های باربیکیو‌ها در جهان، نوع گازی آن است و عمده ترین سوختی که در طراحی و ساخت کباب پزهای ازی به کار می‌رود، گاز مایع یا گاز شهری است. اما نمی‌توان گفت که برای مصارف شخصی در خانه‌ها باربیکیوهای گازی مناسب است یا خیر، این مدل از باربیکیوها را می‌توان در محیط‌های مختلف مانند تراس، پشت بام و … با اطمینان خاطر استفاده کرد و چون نسبت به سایر باربیکیوها راحت‌تر تمیز می‌شوند، طرفداران بیشتری را به خود جذب کرده است. البته لازم به ذکر است که باربیکیو گازی را در سایزهای مختلف و جنس بدنه متفاوت مانند آجری، چدن، سنگی و استیل تولید می‌کنند.

 

باربیکیو ذغالی

یکی از پر طرفدارترین نوع باربیکیوها، مدل ذغالی آن‌ها می‌باشد و دلیل آن هم این است که اکثر افراد علاقه زیادی به درست کردن کباب با عطر و مزه ذغالی دارند. همین امر موجب شده تا باربیکیو ذغالی در شمار محبوب‌ترین کباب پزها قرار بگیرد. البته لازم به ذکر است که برای خرید باربیکیو ذغالی، بهتر است نکاتی را در نظر داشته باشید تا بتوانید خرید مناسبی را انجام دهید.

 

 

  • قبل از خرید باربیکیو ذغالی باید نیازهای خود را مشخص کنید و نسبت به آن‌ها، کباب پز مناسبی را انتخاب کنید
  • حداقل و حداکثر ابعاد و اندازه‌‌ای که برای باربیکیو خود در نظر گرفته‌اید را مشخص کنید و بر طبق آن برای خرید این محصول اقدام کنید
  • لازم است بدانید که این باربیکیوها در دو نوع ثابت و قابل حمل در بازار عرضه می‌شوند، پس باید در نظر داشته باشید که از آن تنها در خانه‌ می‌خواهید استفاده کنید یا امکان جابه‌جا کردن آن نیز برای سفرها وجود دارد
  • باربیکیوهای ذغالی در انواع مختلفی تولید می‎شوند، به همین دلیل بهتر است قبل از خرید، درباره انواع آن اطلاعات کافی را داشته باشید
  • این باربیکیوها توسط برندهای مختلفی طراحی و تولید می‌شوند که این موضوع می‌تواند در کیفیت و قیمت آن‌ها، تاثیر گذار باشد، پس به همین دلیل بهتر است درباره برند تولید کننده آن نیز اطلاعات کافی را داشته باشید

اندازه باربیکیو

یکی از نکات مهم دیگر در راهنمای خرید باربیکیو مناسب، در نظر داشتن اندازه آن است که باید با توجه به غذاهایی که می‌خواهید بر روی آن بپزید و همچنین فضایی که دارید، باید آن را انتخاب کنید. باربیکیوها را از نظر اندازه می‌توان در ۳ دسته زیر تقسیم بندی کرد.

 

راهنمای خرید باربیکیو خانگی استاندارد

کباب پزهای خانگی، معمولا به شکل دو شعله‌ای طراحی می‌شوند و برای پذیرایی از ۴ الی ۶ نفر بسیار مناسب می‌باشند. اندازه گریل این باربیکیوها ۴۵*۴۰ سانتی متر می‌باشد و خرید آن‌ها با توجه به قیمت ارزان‌تر نسبت به سایر اندازه‌ها، بسیار رایج می‌باشد. اما علی‌رغم قیمت پایین آن‌ها، باید به این نکته که ظرفیت محدود دارند حتما دقت داشته باشید و برای استفاده از آن‌ها در مهمانی‌های شلوغ و یا نسبتا شلوغ باید غذاها را چند سری بر روی این کباب‌ پزها بپزید.

 

 

راهنمای خرید باربیکیو خانگی بزرگ

اگر خانواده بزرگ‌تری دارید یا قصد استفاده از این باربیکیوها برای مهمانی‌های شلوغ را دارید، بهتر است از کباب پز‌های خانگی بزرگ استفاده کنید. این نوع از باربیکیوها به شکل سه شعله در بازار عرضه می‌شوند و همچنین از لحاظ ساخت، با استفاده از بدنه فلزی و یا سیمانی ساخته می‎شوند.

با استفاده از این کباب پزهای بزرگ به راحتی می‌توانید، از بیش از ۸ نفر در مهمانی‌های خود پذیرایی کنید، اما لازم به ذکر است که جابه‌جایی این نوع از باربیکیوها، به ویژه اگر نوع سیمانی آن را خریداری کرده باشید بسیار سخت و وقت‌ گیر می‌باشد. همچنین برای خرید این نوع از کباب‌ پزها نیاز به در نظر گیری بودجه بیشتری را دارید. همچنین این نوع از باربیکیوها هزینه سوخت به مراتب بالاتری نسبت به اندازه استاندارد، دارند. اما با این حال اگر خانواده پر جمعیتی دارید، خرید باربیکیوهای با سایز بزرگ را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

امکانات و ویژگی‌های باربیکیوها

در ادامه این بخش راهنمای خرید باربیکیو با توجه به امکانات و ویژگی‌های آن‌های را بیان می‌کنیم. فرقی نمی‌کند که شما چه نوع باربیکیویی را با چه اندازه‌ای انتخاب کرده باشید، تمامی کباب پزها، دارای امکانات و ویژگی‌های خاصی می‌باشند که در هنگام پختن غذا اهمیت بسیار بالایی دارند و می‌توانند به شما کمک بسیار زیادی بکنند. در ادامه این امکانات را بررسی می‎‌کنیم.

 

مزایا و معایب خرید باربیکیو ذغالی و گازی

در ادامه مطلب راهنمای خرید باربیکیو مناسب، می‌خواهیم درباره مزایا و معایب این محصولات صحبت کنیم. باربیکیوهای ذغالی و گازی، می‌توانند گزینه بسیار مناسبی برای خانه و ویلای شما باشند، زیرا این مدل‌ها چند منظوره هستند و می‌توانند تمامی خواسته‌های شما را برآورده کنند. از این مدل‌ها می‌توانید در آلاچیق، پاسیو و یا حیاط خود استفاده کنید. در ادامه مزایا و معایب آن‌ها را نیز بیان می‌کنیم.

 

مزایای کباب پز ذغالی و گازی

باربیکیوها گازی می‌توانند به سرعت گرم و یا سرد شوند و همچنین به راحتی می‌توان آن‌ها را تمیز کرد. مزیت دیگری که این نوع از باربیکیوها دارند، این است که به نسبت ماده خوراکی خود می‌توانید درجه حرارت را بالا و پایین کنید. باربیکی.های ذغالی نیز می‌توانند غذای شما را به آرامی بپزند و طعم دودی بسیار لذیذی را به آن‌ها اضافه کنند. یکی دیگر از مزایای باربیکیوهای ذغالی این است که هزینه‌های کمتر و مناسبی برای سوخت خود دارند.

 

معایب کباب پزهای ذغالی و گازی

باربیکیوهای گازی نمی‌توانند به خوبی مدل‌های ذغالی حرارت به غذا برسانند، بنابراین نمی‌توانید استیک‌های با کیفیت را بر روی این کباب پزها، بپزید. همچنین این نوع از باربیکیوها هزینه‌های به مراتب بالاتری برای سوخت خود دارند.

باربیکیوهای ذغالی نیز برای روشن شدن نیاز به زمان بسیار بیشتری هستند و همینطور سرد شدن آن‌ها نیز زمان بیشتری لازم دارد. علاوه بر این، دود بسیار زیاد و ناسالمی ایجاد می‌کنند که ممکن است برای همسایه‌ها آزار دهنده باشد.

سخن پایانی

در این مطلب از وب‌سایت آذرافروز، راهنمای خرید باربیکیو را ارائه کردیم. با توجه به نکاتی که در بخش‌های قبلی ذکر شد، می‌توانید به راحتی مدل مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری کنید. البته لازم به ذکر است که حتما قبل از خرید، نیازها و اهداف خود را از خرید کباب پز مشخص کنید و همچنین برای خرید این تجهیز، تعداد نفرات خانواده خود را نیز در نظر داشته باشید.

باربیکیو گازی کابینت‌دار

باربیکیو ذغالی کابینت‌دار

باربیکیو گازی پایه‌دار

باربیکیو ذغالی پایه‌دار

باربیکیو و کباب‌پز گازی رومیزی

باربیکیو ذغالی رومیزی

باربیکیو گازی شعله کشویی

باربیکیو چیست و انواع آن کدام است؟ راهنمای خرید باربیکیو خوب

۶ بازديد

غذاهای کباب یا گریل شده از جمله غذاهای پرطرفدار و لذیذ است که طعم و عطر جذابشان باعث شده جز یکی از گزینه های غذایی مناسب برای دورهمی ها و میهمانی ها محسوب شود. واژه باربیکیو (barbeque)، نوعی روش پخت در فضای آزاد است. در بین هنرها و روش های مختلف آشپزی، این روش سال هاست که بین مردم رایج است.

 

مزایای باربیکیو

استفاده از باربیکیو برای پخت انواع گوشت دارای مزایای مختلفی است که به آن ها اشاره می کنیم:

  1. پخت گوشت به روش باربیکیو باعث می شود تا گوشت کاملا خشک نشود و حالت آبداری پیدا کند.
  2. پخت گوشت بر روی باربیکیو ها باعث می شود تا گوشت شما طعم دودی جذابی پیدا کند که طرفداران بسیار زیادی هم دارند.
  3. با استفاده از باربیکیو ها شما می توانید حرارتی که بر روی نوع گوشت مورد نیاز است را تنظیم کنید.
  4. با وجود باربیکیو ها ایمن تر می توانید آشپزی کنید و دیگر نیاز نیست تا نگران سوختگی دستتان باشید.
  5. باربیکیو ها دارای قابلیت قطع سیستم خودکار هستند.

تفاوت کباب یا گریل کردن گوشت با روش باربیکیو

در روش گریل یا کباب کردن، گوشت در معرض مستقیم حرارت آتش قرار می گیرد. پس مدت زمان پخت گوشت نیز کوتاه تر می شود. اما در باربیکیو غذا در معرض حرارت مستقیم نیست و زمان طولانی تری برای پختن آن نیاز است.

خرید باربیکیو ارزان

پس از یافتن پاسخ سوال باربیکیو چیست به سراغ انواع باربیکیو ها می رویم. باربیکیو ها بر اساس سوختی که مصرف می کنند از انواع متفاوتی برخوردار هستند که از جمله انواع باربیکیو می توان به باربیکیو ذغالی، باربیکیو گازی ، باربیکیو سنگی ،باربیکیو آپارتمانی و … اشاره کرد. موضوع انواع باربیکیو پس از پرسش باربیکیو چیست پر تکرار ترین موضوع در رابطه با باربیکیو است.

باربیکیو گازی

این مدل از باربیکیو از گاز شهری انرژی مورد نیاز خود را تامین می کند و در جنس های مختلف چدنی، آجری ، استیل و … تولید می شوند . برای خانه های شهری و آپارتمان ها باربیکیو های گازی بهترین گزینه هستند شما می توانید باربیکیو های گازی را در حیاط ها، تراس، پشت بام ها نگهداری کنید .یکی از ویژگی هایی که این مدل دارد و آن را بسیار محبوب کرده است این است که به راحتی قابل تمیز شدن هستند و نیاز نیست تا برای تمیز کردن آن ها وقت و انرژی زیادی را صرف کرد.

باربیکیو زغالی

اگر از ما پرسیده شود که محبوب ترین باربیکیو ها کدام هستند باربیکیو های ذغالی را برای آنان مثال می زنیم. کباب و یا گوشتی که بر روی باربیکیو زغالی تهیه می شود از طعم بسیار دلپذیر تری برخوردار است و اکثر افراد کباب هایی که بر روی ذغال درست می شوند را بیشتر دوست دارند.

از مزیت های باربیکیو های ذغالی می توان این گونه گفت که باربیکیوهای زغالی غذا را آهسته می پزد و همین مورد سبب نرم تر شدن کباب ها می شود . غذایی که بر روی باربیکیو های ذغالی تهیه می شود از طعم دودی بسیار دلپذیرتری برخوردار است و در دو مدل آجری و سنگی تولید می شوند و از همه مهمتر قابل حمل و جابه جایی هستند.

 

نکات مهم در استفاده از باربیکیو ها

علاوه بر موضوعات باربیکیو چیست؟ انواع باربیکیو، خرید باربیکیو و …. نکات مهم در استفاده از باربیکیو ها از اهمیت فراوانی برخوردار است.

  • در وهله اول برای باربیکیو خود به دنبال تهیه یک کاور مناسب متناسب با ابعاد آن باشید تا بدین شکل مانع از کثیف شدن آن در کوتاه مدت شوید.
  • همواره پیش از استفاده از باربیکیو و همچنین پس از آن برای تمیز کردن محصولتان اقدام کنید و آن را به تعویق نیاندازید!
  • سعی کنید در هنگام کار با دستگاه تمام موارد ایمنی را مو به مو رعایت کنید.
  • در صورتی که نوع باربیکیوی شما گازی است و شعله آن خاموش شده است، ابتدا شیر گاز را بسته و حداقل ۵ دقیقه صبر کنید و سپس درصدد روشن کردن آن مجددا برآیید.
  • برای تمیز کردن بدنه باربیکیو و صفحه گریل آن از هر نوع ماده شوینده ای استفاده نکنید.
  • همچنین یادتان باشد که برای تمیز کردن یک باربیکیو نباید عجله کرد و بایستی اجازه داد تا حرارت درونی آن بطور کامل تخلیه شود و بدنه محصول سرد گردد.