آرشیو مهر ماه 1400

معرفي انواع منقل و آموزش سيخ زدن كباب

معرفي انواع منقل

۱۶ بازديد

خريد انواع منقل 

كباب يكي از لذيذترين و درعين‌حال پرطرفدارترين غذاهاي ايراني است. كمتر ايراني را مي‌توان يافت كه درست كردن كباب را بلد نباشد. درست پختن كباب اصول خاص خود از نحوه طبخ تا محل طبخ دارد. يكي از اصول درست كردن كباب خود استفاده از منقل مناسب است. منقل يك نوع آتش‌دان است كه در آن ذغال و آتش گذاشته مي‌شود و بروي آن كباب پخته مي‌شود. اگر بخواهيم كباب را اصولي بپزيم بايد از منقل‌هاي مناسب استفاده كنيم.


انواع منقل 

كباب پز يا منقل‌ها در سه نوع ذغالي، گازي و برقي توليد مي‌شوند. جنس كباب‌پزها از فلز، استيل و گالوانيزه ضخيم است، اما شما مي‌توانيد آن‌ها را بروي ميزهاي آجري و سيماني در حياط خانه، آلاچيق ويلا يا باغ تعبيه كنيد. برخي از كباب‌پزها نيز مسافرتي و تاشو بوده و شما مي‌توانيد از آن‌ها در سفر استفاده نماييد. كباب‌پزهاي ذغالي، با ذغال كار مي‌كنند و بو و طعم دودي دلچسبي به غذا مي‌دهند. كباب پزهاي برقي مناسب استفاده در آپارتمان‌ها مي‌باشند، زيرا هيچ بو و دودي توليد نمي‌كنند. كباب پزهاي گازي به گاز شهري يا كپسول‌هاي گاز متصل شده و هيچ‌گونه بو و دودي توليد نمي‌كنند. برخي از منقل‌ها يا كباب پزها در لوازم جانبي خود توري براي كباب كردن، فن يا حرارت دهنده و سيخ گردان نيز دارند. كباب پزهاي گازي در مدل‌هاي متنوعي مانند ايستاده، گرد، روميزي و پايه‌بلند توليد مي‌شوند كه هركدام براي استفاده خاص خود طراحي‌شده‌اند. اين محصول هم چنين در انواع خانگي، صنعتي و نيمه‌صنعتي هم توليد مي‌شود كه تفاوت آن‌ها در حجم و اندازه‌شان است. رستوران‌ها به علت حجم غذايي زيادي كه در روز پخت مي‌كنند از كباب پزهاي صنعتي استفاده مي‌كنند.

 

انواع برندهاي سازنده منقل

برندهاي متنوعي در داخل كشور توليدكننده كباب‌پزها مانند پلين، دادليسان، صبا، نوبل، نپتون، سون، تتيس، آيديش، برنت و مبتكر مي‌باشند. قيمت كباب پزها بسته به‌اندازه، كيفيت و مدل آن‌ها متغير است.

 نكات مربوط به خريد منقل 

در ابتداي خريد منقل و كباب پز، نوع بودجه‌ي خود را تعيين كنيد كه بتوانيد انتخاب مناسب‌تري را داشته باشيد چرا كه طيف قيمتي آن از 50 هزار تا 10 ميليون تومان متغير است، حال به بيان نكات مربوط به خريد آن مي‌پردازيم: 

قبل از خريد منقل و خريد كباب پز بهتر است به اين سؤال پاسخ دهيد كه آيا مي‌خواهيد براي مصرف خانگي خود آن را مورد استفاده قرار دهيد يا براي مهماني، بدين صورت مي‌توانيد اندازه‌ي آن را براي خريد به درستي انتخاب كنيد.

منقل و كباب پز به صورت برقي، ذغالي و گازي در بازار موجود است، مدل‌هاي ذغالي داراي بوي دود هستند و طعمي طبيعي به غذا مي‌دهد در صورتي كه انواع برقي و گازي آن دود توليد نمي‌كند. انواع منقل و كباب پز ذغالي به دليل ايجاد دود، براي استفاده در آپارتمان مناسب نبوده و بيشتر در خانه‌هاي حياط‌دار و يا باغ مناسب است. در برخي از مدل‌هاي جديدتر مي‌تواند چندين سوخت را استفاده كند به طور مثال هم ذغال و هم گاز را مي‌توانيد براي طبخ مورد استفاده قرار دهيد. نوع استفاده‌ي خود از منقل و كباب پز را تعيين كنيد، اگر نيازي به استفاده از لوازم جانبي از قبيل سيخ گردان، توري كباب كردن ماهي، حرارت دهنده‌هاي جانبي و… نداريد، مدل‌هاي ساده‌تر كه فاقد لوازم جانبي است را خريداري نماييد كه در عين سادگي، از لحاظ اقتصادي نيز به صرفه‌تر است. داراي جنس مختلفي از قبيل آلومينيوم، فولاد ضد زنگ، چدن و فولاد ساده است، دقت داشته باشيد كه جنس آلومينيوم قيمت پايين‌تري داشته و ممكن است پس از مدتي كه از آن استفاده كرديد ترك بخورد و يا بشكند اما جنس فولاد ضد زنگ بادوام‌تر بوده و از كيفيت بيش‌تري برخوردار است و بالطبع قيمت بيشتري دارد. منقل و كباب پز چدني، توزيع حرارتي بسيار مناسبي داشته و طبخ مواد غذايي به راحتي انجام مي‌گيرد

معرفي محصولات فروشگاه اينترنتي آذر افروز:

خريد باربيكيو | آتشدان هيزمي
آتشدان
باربيكيو ذغالي

باربيكيو گازي روميزي | باربيكيو گازي شعله كشويي
باربيكيو ذغالي پايه دار | باربيكيو ذغالي كابينت دار
باربيكيو ذغالي روميزي | باربيكيو گازي