آرشیو خرداد ماه 1401

معرفي انواع منقل و آموزش سيخ زدن كباب

همه چیز درباره باربیکیو

۸ بازديد

کلمه “باربیکیو” از کلمه کارائیب “بارباکوآ” گرفته شده است. و با نام‌های دیگری مانند باربیکیو (Barbeque)، بارباکوا (Barbaque)، باربیکیو (BBQ)، ب-بی-کو (B-B-Que)، بار-بی-کی (Bar-B-Q)، بار-بی-کو (Bar-B-Que)، یا بار-ب-کیو (Bar-B-Cue) شناخته شده است. در ابتدا، باربیکیو روشی برای پخت غذا نبود، نام سازه‌ای چوبی بود که  سرخپوستان تاینو برای کبابی کردن غذای خود استفاده می‌کردند، اما بعد از مدتی به روشی که غذا پخته می‌شد و سپس به وسیله‌ای که برای پخت‌وپز استفاده می‌کردند، باربیکیو گفته شد. در قدیم روش کباب‌پز کردن اینگونه بود که گوشت با یک چوب، شمشیر یا نیزه سیخ می‌شد و در بالا یا نزدیک منبع گرمایی  می‌چرخید.

کباب کردن روشی برای پخت غذا است، که معمولاً در اثر سوزاندن چوب خشک انجام می‌شود، اما گاهی اوقات از سایر منابع گرمایی از جمله زغال و گاز استفاده می‌شود. این روش غالباً برای گوشت (مرغ یا غذاهای دریایی) استفاده می‌شود، اما گاهی اوقات برای سبزیجات و سایر غذاها نیز به کار برده می‌شود. باربیکیوها را می‌توان از نظر سوخت و یا متریال به کاربرده شده در آن به انواع مختلفی تقسیم‌بندی کرد که در ادامه انواع مختلفی از باربیکیوها را به شما معرفی خواهیم کرد.

سوالات متداول:

از باربیکیو در چه فضاهایی استفاده می‌شود؟

در فضاهای باز مانند تراس و بالکن، روف گاردن، آلاچیق، کنار دکینگ‌ها، محوطه ویلا و آپارتمان استفاده می‌شود.

 

برای طراحی باربیکیو از چه متریال‌هایی می‌توانیم استفاده کنیم؟

آجر، سنگ، فلز از جمله متریال‌هایی هستند که می‌توانیم در طراحی باربیکیو استفاده کنیم.

 

برای طراحی فضای زیبا و خلاقانه اطراف باربیکیو از چه چیزهایی استفاده کنیم؟

آجرها و سنگ‌های تزئینی برای زیباتر شدن باربیکیو استفاده می‌شوند. اما برای طراحی فضای خلاقانه شما می‌توانید از مبلمان‌های چوبی و فلزی نیز استفاده کنید.

 

انواع باربیکیو براساس سوخت

باربیکیو یا همان کباب‌پز براساس نوع سوختی که مصرف می‌کنند انواع مختلفی از جمله گازی، زغالی، برقی و هیزمی دارند. شما می‌توانید طبق فضایی که دارید مثلا خانه، ویلا و یا حیاط یکی از انواع آن‌ها را انتخاب کنید. بوی دودی باربیکیوهای زغالی و عطر و طعم خاصی که به غذا می‌دهند و سرعت باربیکیوهای گازی به یک اندازه محبوب و جذاب هستند. در ادامه باربیکیوهای مختلفی از نظر منبع سوختی به شما معرفی خواهیم کرد.

 

باربیکیو گازی

در باربیکیوهای گازی روش سوختگیری به دو طریق انجام می‌شود. این دو روش به این صورت است که هم می‌توان از پروپان در سیلندرهای قابل حمل و هم از گاز طبیعی برای سوخت‌گیری استفاده کرد. زمانی که سیلندرهای پروپان خالی می‌شوند، شما می‌توانید آن‌ها را دوباره پر و استفاده کنید. داشتن دو یا چند سیلندر به شما کمک می‌کند تا در وسط کباب کردن دیگر مشکل سوخت نداشته باشید.

مزایای باربیکیو گازی

سریع روشن و گرم می‌شوند.

نسبت به باربیکیوهای دیگر نحوه کار کردن با آن راحت‌تر است.

نسبت به گریل‌های دیگر تمیز کردن آن آسان‌تر است.

دارای دکمه‌هایی برای تنظیم دما هستند.

 

معایب باربیکیو گازی

در مقایسه با کوره‌های زغالی یا هیزمی عطر و طعم اضافی کمی به کباب می‌بخشند.

 

باربیکیو زغالی

اگرچه بسیاری از مردم هنوز چیزی در مورد کوره‌های زغالی نشنیده‌اند، اما محبوبیت آنها بسیار زیاد است. گلوله‌های چوبی کوچک گیاه‌های خارک، ماسکیت و بلوط منبع انرژی این کوره‌ها را تأمین می‌کنند و عطر و طعم خاصی را به غذا می‌دهند. گریل‌های زغالی هم از نظر صرفه جویی در مصرف انرژی و هم از نظر سوختن تمیز بسیار جذاب هستند. برخی از باربیکیوهای زغالی دارای سوخت دوگانه هستند که می‌توانند به گازی تبدیل شوند و به دمای بالاتری از زغال برسند.

باربیکیو هیزمی

کوره‌های هیزمی طعم بی‌نظیری به هر غذایی اضافه می‌کنند. کوره‌های هیزمی برای رسیدن به دمای مناسب به زمان بیشتری احتیاج دارند هم چنین نیاز به توجه بیشتری برای کنترل دما دارند، که همزمان با گرم کردن باربیکیو یک کباب کردن صمیمی‌ را با دوستان و خانواده تجربه می‌کنید. برای روشن کردن کوره شما می‌توانید از فندک که سریع‌ترین راه برای روشن شدن هیزم است و یا یک صفحه روزنامه مچاله شده و کبریت استفاده کنید.

 

 

باربیکیو سنگی

تصویر یک کباب پز از جنس سنگ بصورت ایستاده به همراه لبه ای به عنوان تخته کار

 

اگر عاشق غذا خوردن به سبک یونانی هستید، چرا یک آشپزخانه مطبخ‌دار در فضای باز با BBQ سنگ تراشی شده با کیفیت عالی درست نمی‌کنید؟ این یک سرمایه‌گذاری خارق‌العاده است که برای سال‌های آینده به شما کمک خواهد کرد. کباب‌پز سنگی نه تنها برای پخت‌وپز ایده آل است بلکه نمای خارجی سنگ داغ می‌تواند به عنوان یک بخاری پاسیو کار کند تا هنگام غروب خورشید، شما را گرم نگه دارد. یک باربیکیو سنگی که هم با زغال و هم با هیزم سازگار باشد، نه تنها در باغ شما خارق‌العاده به نظر می‌رسد، بلکه بهترین روش برای پخت غذاهای خوشمزه در شعله‌های آتش واقعی است.

 

انواع باربیکیو براساس محل قرار گیری

تصویر یک باربیکیوی کوچک با درب قرمز و بصورت رومیزی برای آپارتمان

کباب کردن یک روش عالی برای ارتباط شما با عزیزان و دوستانتان است. استفاده از BBQ در بالکن یا باغ از فعالیت‌های تابستانی مورد علاقه همه است. اما چه نوع کوره‌ای بهتر است؟ هر باربیکیویی دارای مزایا و معایبی است. ما به شما کمک می‌کنیم بهترین گزینه را بسته به فضایی که دارید انتخاب کنید.

باربیکیو آپارتمانی

برای انتخاب باربیکیو مناسب برای استفاده روزمره در آپارتمان مجبورید فضا و امکانات موجود در آپارتمان را در نظر بگیرید. توصیه ما کوره‌های کوچک و تا حد امکان بدون دود برای استفاده در آپارتمان است تا با کمترین ترس و استرس کباب‌های خوشمزه‌ای درست کنید.

باربیکیو باغی

BBQهای بزرگ گازی همراه با کباب‌پزهای زغالی و سبک‌های ساده کتری، برای محوطه سازی ساده باغ‌ها و پاسیوها مناسب هستند. اگر بدنبال BBQ زغالی هستید، حتما فضا و محدوده باغ را در نظر بگیرید.

باربیکیو ویلایی

کباب‌پزهای داخل ویلا گزینه‌ای عالی برای صرف غذا در اوقات فراغت در خلوت شخصی است. BBQ در ویلای خصوصی شما یک انتخاب عالی برای یک مهمانی صمیمی و خصوصی است. غذاهای دریایی مورد علاقه‌تان، از جمله گوش ماهی، میگو و ماهی قزل آلا را کبابی کنید و در خلوت ویلا میل نماید

باربیکیو تراسی یا بالکنی

گریل برقی راهی عالی برای استفاده در بالکن است. با این کار دود را به حداقل می‌رسانید و مزاحم همسایه‌ها نمی‌شوید.

 

کوره‌های گازی می‌توانند به سرعت و به راحتی به دمای بالا برسند و کباب کردن در بالکن و تراس گاردن را برای شما بسیار آسان‌ و لذت بخش کنند.

باربیکیو باغی

کباب‌پز ایستاده‌

ساخت منقل

مرکز فروش باربیکیو در تهران