آرشیو اردیبهشت ماه 1401

معرفي انواع منقل و آموزش سيخ زدن كباب

باربیکیو چیست و انواع آن کدام است؟ راهنمای خرید باربیکیو خوب

۸ بازديد

مزایای باربیکیو

 

استفاده از باربیکیو برای پخت انواع گوشت دارای مزایای مختلفی است که به آن ها اشاره می کنیم:

 

پخت گوشت به روش باربیکیو باعث می شود تا گوشت کاملا خشک نشود و حالت آبداری پیدا کند.

پخت گوشت بر روی باربیکیو ها باعث می شود تا گوشت شما طعم دودی جذابی پیدا کند که طرفداران بسیار زیادی هم دارند.

با استفاده از باربیکیو ها شما می توانید حرارتی که بر روی نوع گوشت مورد نیاز است را تنظیم کنید.

با وجود باربیکیو ها ایمن تر می توانید آشپزی کنید و دیگر نیاز نیست تا نگران سوختگی دستتان باشید.

باربیکیو ها دارای قابلیت قطع سیستم خودکار هستند.

تفاوت کباب یا گریل کردن گوشت با روش باربیکیو

 

در روش گریل یا کباب کردن، گوشت در معرض مستقیم حرارت آتش قرار می گیرد. پس مدت زمان پخت گوشت نیز کوتاه تر می شود. اما در باربیکیو غذا در معرض حرارت مستقیم نیست و زمان طولانی تری برای پختن آن نیاز است.

 

انواع باربیکیو

 

پس از یافتن پاسخ سوال باربیکیو چیست به سراغ انواع باربیکیو ها می رویم. باربیکیو ها بر اساس سوختی که مصرف می کنند از انواع متفاوتی برخوردار هستند که از جمله انواع باربیکیو می توان به باربیکیو ذغالی، باربیکیو گازی ، باربیکیو سنگی ،باربیکیو آپارتمانی و … اشاره کرد. موضوع انواع باربیکیو پس از پرسش باربیکیو چیست پر تکرار ترین موضوع در رابطه با باربیکیو است.

 

باربیکیو گازی

 

این مدل از باربیکیو از گاز شهری انرژی مورد نیاز خود را تامین می کند و در جنس های مختلف چدنی، آجری ، استیل و … تولید می شوند . برای خانه های شهری و آپارتمان ها باربیکیو های گازی بهترین گزینه هستند شما می توانید باربیکیو های گازی را در حیاط ها، تراس، پشت بام ها نگهداری کنید .یکی از ویژگی هایی که این مدل دارد و آن را بسیار محبوب کرده است این است که به راحتی قابل تمیز شدن هستند و نیاز نیست تا برای تمیز کردن آن ها وقت و انرژی زیادی را صرف کرد.

انواع باربیکیو گازی کابینت‌دار

لیست قیمت کباب‌پز و باربیکیو گازی پایه دار 

باربیکیو و کباب‌پز رومیزی

باربیکیو گازی شعله کشویی

آتشدان هیزمی

۸ بازديد


آتشدان هیزمی
 یکی از وسیله هایی است که امروزه طرفداران زیادی دارد این وسیله یکی از وسیله های لاکچری است که علاوه بر این که کاربرد گرمابخشی دارد بلکه از لحاظ دکوراسیون و زیبایی نیز کاربرد خاص خود را دارد و مورد استفاده قرار می گیرد. آتشدان ها از زمان های قدیم وجود داشتند تنها از لحاظ ظاهری و مدل با آتشدان های امروزی فرق داشتند اما ماهیت یکسانی داشتند. از زمان های گذشته انسان ها به دور آتش جمع می شدند و از گرما و نور و حرارت آن برای کارهای مختلف خود مانند آشپزی، پخت و پز و... استفاده می کردند. استفاده از آتشدان هیزمی. باعث زیبایی و منحصر به فرد بودن محیط می شود. شما می توانید از آن برای دورهمی های خود استفاده کنید و غذاهای مختلفی را نیز با کمک آن بپزید.

 

آتشدان هیزمی در چه محیطی استفاده می شود؟

 

استفاده کردن از آتشدان هیزمی برای فضاهای باز موجود در خانه ها، ویلاها، بالکن و فضاهای باز بسیار ایده آل و مناسب است. این وسیله نه تنها باعث گرمابخشی به محیط می شود بلکه محیطی جذاب، آرامش بخش و زیبا را ایجاد می کند. استفاده از آتشدان هیزمی در فضاهای باز نیز اصول خود را دارد و طبق این اصول می توانید از آن بهترین استفاده را بکنید. آتشدان های مختلف و زیادی با مدل ها و طرح های زیادی وجود دارد که اگر می خواهید از این وسیله ها استفاده کنید می توانید بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت آن را از گروه صنعتی آذرافروز خریداری کنید. این گروه صنعتی در حیطه تجهیزات گرمایشی مختلف و آتشدان ها جزو بهترین ها در ایران است و دارای کادری با تجربه و متخصص است که می توانید از مشاوره و راهنمایی آن ها نیز برای خرید محصولات مختلف استفاده کنید.

 

آتشدان هیزمی چیست و چه تفاوتی با شومینه ها دارند؟

 

آتشدان هیزمی نوعی از شومینه است که دودکش ندارد ماهیت این دو وسیله مشابه است و تنها فرقی که با هم دارند در داشتن یا نداشتن دودکش است. اگر شما هم همیشه می خواستید برای منزل خود از شومینه استفاده کنید اما به خاطر هزینه بالا و زمان نصب بالای این وسیله از آن منصرف شده اید پیشنهاد می کنیم برای این که از امکانات مشابه آن بهره منده شوید از آتشدان ها استفاده کنید. آتشدن ها مشابه شومینه هستند اما دودکش ندارند و آن ها را می توانید در فضای بیرون از خانه قرار دهید همچنین آتشدان ها را می توانید با هزینه کم تر تهیه کنید و در مدت زمان کمی می توانید آن ها را در محیطی که می خواهید تعبیه کنید. آتشدان ها زیبایی محیط را چند برابر می کنند و می توانید با کمک آن یک محیط دلچسپ و فرح انگیز را در محیط بیرونی خانه تان مثل حیاط، بالکن و ... ایجاد کنید.

آتشدان هیزمی چه تفاوتی با شومینه ها دارند؟

 

آتشدان هیزمی شباهت زیادی به شومینه ها دارد و همان طور که گفتیم فقط یک تفاوت دارند حتی در برخی مواقع می توان گفت کاربرد و زیبایی آتشدان های هیزمی بهتر از شومینه ها است اما هرکدام از این تجهیزات زیبا دارای کاربرد و هدف خود هستند. از شومینه ها برای گرمادهی و زیبایی محیط داخل خانه استفاده می کنند و از آتشدان ها نیز برای گرمادهی و زیبایی محیط بیرون از خانه استفاده می کنند. نحوه تعبیه آتشدان های هیزمی به نسبت شومینه ها انعطاف پذیر تر است و می توانید مدل ها و طرح های مختلفی از آن را در محیط بیرون قرار دهید.

 

آتشدان گازی

 

آتشدان گازی طرح جنگل

 

خرید باربیکیو

معرفی انواع باربیکیو و کباب پز

۱۱ بازديد

باربیکیو ها مدل های مختلفی دارند که به طور معمول دسته بندی آن ها بر اساس نوع سوخت مصرفی آن ها انجام می شود. به طور مثال کباب پز های گازی، حرارت مورد نیاز کباب کردن مواد غذایی را به وسیله گاز شهری تامین می کنند.

باربیکیو های ذغالی، به وسیله ذغال به کباب کردن مواد غذایی می پردازند و سوخت مورد نیاز کبابپز های برقی، برق شهری می باشد.

حال که با نوع سوخت انواع کبابپز ها آشنا شدید، بهتر است مدل های مختلف آن ها را نیز بشناسید.

کباب پز ها و باربیکیو ها در دو مدل ایستاده و رومیزی طراحی و تولید شده اند. مدل های ایستاده دارای ابعاد بزرگ می باشند که برای استفاده های کیترینگ، آشپزخانه ها، رستوران ها، هتل ها و… مناسب می باشند. همین طور برای افرادی که در هر وعده غذایی می خواهند مواد غذایی زیادی را کباب کنند نیز بسیار مناسب هستند.

اما مدل های رومیزی، با این که ابعاد کوچک و جمع و جوری دارند، برای استفاده های آپارتمانی گزینه بهتری به شمار می آیند. مدل های رومیزی، به دلیل سایز مناسبی که دارند، به راحتی در هر محلی مستقر می شوند و می تواند از مدل های ذغالی و گازی آن برای مسافرت و کمپ های تفریحی استفاده نمود.

مشخصات و ویژگی های باربیکیو گازی ذغالی

کباب پز های گازی ذغالی، در دسته کبابپز های ترکیبی قرار می گیرند. چرا که می توانند به وسیله گاز و ذغال به صورت جداگانه و یا هم زمان، حرارت مورد نیاز کباب شدن مواد غذایی را تامین کنند.

شما می توانید پس از خرید باربیکیو گازی زغالی، مواد غذایی را به کمک گاز شهری و یا ذغال کباب کنید.

یکی از مشخصه های بارز این نوع از کباب پز ها، امکان استفاده از سیخ کبابی می باشد که در بسیاری از مدل های خارجی این امکان میسر نمی باشد.

شما در زمان خرید این کبابپز، چدن مخصوص پخت استیک را نیز دریافت خواهید نمود. چدن مخصوص پخت استیک به شما امکان پخت هم زمان دوازده سیخ کباب و یا بیست و پنج برگر را خواهد داد.

بدنه این باربیکیو کاملا ضد زنگ بوده و به دلیل جثه و ابعاد بزرگی که دارد، بهترین گزینه برای استفاده در باغ، ویلا و سایر محیط های سرباز می باشد. تمامی قطعات این کباب پز از ورق های گالوانیزه و استیل با پوشش رنگ الکترواستاتیک ساخته شده است.

شما می توانید بدون هیچ گونه نگرانی، به راحتی کباب پز گازی زغالی خود را در فضای باز و زیر باد و باران رها کنید.

از دیگر تجهیزات و امکانات این نوع از باربیکیو ها، می توان به کابین و میز های تاشو جانبی آن که در جهت نگهداری ظروف و پذیرایی در اطراف کباب پز تعبیه شده اند، نام ببریم.

باربیکیو گازی کابینت دار

باربیکیو گازی رومیزی

باربیکیو گازی پایه دار

باربیکیو گازی شعله کشویی

باربیکیو ذغالی کابینت دار 

باربیکیو ذغالی پایه دار

باربیکیو ذغالی رومیزی