راهنمای خرید آتشدان به قیمت مناسب در انواع طرح ها و مدل ها

۷ بازديد

با اینکه این روزها آتشدان یک‌ وسیله لاکچری به شمار می‌رود ولی ایرانی‌ها سابقه‌ای طولانی در استفاده از انواع آتشدان دارند. از زمان زرتشت پیامبر، استفاده از آتش و آتشدان میان مردم رواج بیشتری یافت. نور و گرمای آتش همیشه انسان‌ را به جمع شدن دور آن ترغیب می‌کند که زیبایی و صفای خاصی به دورهمی ها می‌بخشد.

آتشدان چیست و چه کاربردی دارد؟

همانطور که انواع شومینه ها در طراحی دکوراسیون داخلی توسط دیزاینرها استفاده می شود برای طراحی محوطه فضای باز هم می توان از آتشدان بهره برد. زیبایی و کارایی آتشدان های مدرن چیزی کمتر از شومینه ها ندارد و قابل حمل بودن آنها نیز باعث جابجایی راحت تر برای استفاده در هر مکان دلخواه می شود. همین ویژگی کافیست که آتشدان های قابل حمل به وسیله ای محبوبتر از شومینه ها تبدیل شوند.

یکی دیگر از دلایل پر کاربرد بودن آتشدان ها قابلیت استفاده از آنها برای طبخ غذا و حتی در برخی مدل‌ها برای گریل و کباب کردن می باشد که بوسیله شلف های فلزی مخصوص مقدور می باشد.

 

انواع آتشدان

با افزایش محبوبیت و تقاضای آتشدان، این وسیله سنتی مورد توجه طراحان صنعتی قرار گرفته و دایما انواع و مدل‌های جدیدی طراحی و به بازار ارائه می شود و عملا به یک قسمتی از دکور و زیبایی طراحی فضای باز تبدیل شده است.

برای سوخت آتشدان ها معمولا از گاز ، هیزم ، الکل و ... استفاده می شود و گاها بصورت دوکاره طراحی و ساخته می شوند.

انواع آتشدان و شومینه فلزی گازی و هیزمی فضای باز

علاوه بر نوع سوخت آتشدان ها ، می‌توان آنها را بر اساس سبک طراحی‌شان و جنس و نحوه ساخت آن‌ها نیز گروه بندی کرد. یکی از اصلی‌ترین انواع آتشدان، جام‌ های آتش یا همان فایرپیت ها هستند. جام‌ های آتش ظاهری زیبا دارند و خود در سبک‌های مختلف مدرن و کلاسیک طراحی و ساخته می‌شوند. نظافت و تمیزکاری آن‌ها نیز راحت است.

 

فروش آتشدان فلزی پایه دار گازی و هیزمی به قیمت مناسب

 

آتشدان های گودالی ساخته شده از بتن ، سنگ ، آجر و ... نیز انواع دیگر آتشدان های مورد استفاده در فضاهای باز هستند که در کف محیط های مختلف تعبیه می شوند. این گودال‌ ها ممکن است برای افزایش کارایی، کمی بالاتر از سطح زمین قرار گیرند، یا کاملاً مسطح ساخته شوند. این آتشدان‌ها را می توان بصورت اشکال هندسی دایره‌ای، مستطیلی، مربعی ، L  شکل و ... ساخت و برای ایجاد جلوه و زیبایی بیشتر (خصوصا شب ها) ، از لامپ های LED و چراغهای تزیینی و ... نیز در طراحی آنها استفاده کرد.

نوع دیگری از آتشدان ها ، دیواری و طاقچه ای هستند که علیرغم هزینه ساخت بیشتر نسبت به سایر مدلها ، طرفدارن خاص خود را دارد. در طراحی و ساخت این مدلها معمولا از سنگ، آجر و حتی فلزات استفاده می شود. ذکر این نکته لازم است که در صورت طراحی غیر اصولی آتشدانها توسط افراد غیرمتخصص امکان تخریب سازه در اثر حرارت بالا دور از ذهن نیست.

 

این روزها با توجه به نیازهای مشتریان ، واحدهای صنعتی اقدام به طراحی و ساخت انواع متنوع و چندکاره آتشدان ها کرده اند و با افزودن متعلقاتی مانند دریچه های تخلیه خاکستر ، درب های فلزی برای جلوگیری از انتشار آتش به اطراف، سینی جمع کننده خاکستر در زیر آتشدان ها ، شلف های مخصوص کباب کردن وپخت غذا روی آتشدان ها ، پایه کتری و ... علاوه بر افزایش کارایی ، استفاده از آنها را راحت تر و لذت بخش تر نموده اند که چند نمونه زیبا و کاربردی از این محصولات را می توانید در فروشگاه آذرافروز مشاهده بفرمایید که اغلب توسط مهندسان توانمند داخلی طراحی و ساخته شده است.

انواع آتشدان هیزمی

انواع آتشدان گازی

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.