باربیکیو چیست و انواع آن کدام است؟ راهنمای خرید باربیکیو خوب

۶ بازديد

غذاهای کباب یا گریل شده از جمله غذاهای پرطرفدار و لذیذ است که طعم و عطر جذابشان باعث شده جز یکی از گزینه های غذایی مناسب برای دورهمی ها و میهمانی ها محسوب شود. واژه باربیکیو (barbeque)، نوعی روش پخت در فضای آزاد است. در بین هنرها و روش های مختلف آشپزی، این روش سال هاست که بین مردم رایج است.

 

مزایای باربیکیو

استفاده از باربیکیو برای پخت انواع گوشت دارای مزایای مختلفی است که به آن ها اشاره می کنیم:

  1. پخت گوشت به روش باربیکیو باعث می شود تا گوشت کاملا خشک نشود و حالت آبداری پیدا کند.
  2. پخت گوشت بر روی باربیکیو ها باعث می شود تا گوشت شما طعم دودی جذابی پیدا کند که طرفداران بسیار زیادی هم دارند.
  3. با استفاده از باربیکیو ها شما می توانید حرارتی که بر روی نوع گوشت مورد نیاز است را تنظیم کنید.
  4. با وجود باربیکیو ها ایمن تر می توانید آشپزی کنید و دیگر نیاز نیست تا نگران سوختگی دستتان باشید.
  5. باربیکیو ها دارای قابلیت قطع سیستم خودکار هستند.

تفاوت کباب یا گریل کردن گوشت با روش باربیکیو

در روش گریل یا کباب کردن، گوشت در معرض مستقیم حرارت آتش قرار می گیرد. پس مدت زمان پخت گوشت نیز کوتاه تر می شود. اما در باربیکیو غذا در معرض حرارت مستقیم نیست و زمان طولانی تری برای پختن آن نیاز است.

خرید باربیکیو ارزان

پس از یافتن پاسخ سوال باربیکیو چیست به سراغ انواع باربیکیو ها می رویم. باربیکیو ها بر اساس سوختی که مصرف می کنند از انواع متفاوتی برخوردار هستند که از جمله انواع باربیکیو می توان به باربیکیو ذغالی، باربیکیو گازی ، باربیکیو سنگی ،باربیکیو آپارتمانی و … اشاره کرد. موضوع انواع باربیکیو پس از پرسش باربیکیو چیست پر تکرار ترین موضوع در رابطه با باربیکیو است.

باربیکیو گازی

این مدل از باربیکیو از گاز شهری انرژی مورد نیاز خود را تامین می کند و در جنس های مختلف چدنی، آجری ، استیل و … تولید می شوند . برای خانه های شهری و آپارتمان ها باربیکیو های گازی بهترین گزینه هستند شما می توانید باربیکیو های گازی را در حیاط ها، تراس، پشت بام ها نگهداری کنید .یکی از ویژگی هایی که این مدل دارد و آن را بسیار محبوب کرده است این است که به راحتی قابل تمیز شدن هستند و نیاز نیست تا برای تمیز کردن آن ها وقت و انرژی زیادی را صرف کرد.

باربیکیو زغالی

اگر از ما پرسیده شود که محبوب ترین باربیکیو ها کدام هستند باربیکیو های ذغالی را برای آنان مثال می زنیم. کباب و یا گوشتی که بر روی باربیکیو زغالی تهیه می شود از طعم بسیار دلپذیر تری برخوردار است و اکثر افراد کباب هایی که بر روی ذغال درست می شوند را بیشتر دوست دارند.

از مزیت های باربیکیو های ذغالی می توان این گونه گفت که باربیکیوهای زغالی غذا را آهسته می پزد و همین مورد سبب نرم تر شدن کباب ها می شود . غذایی که بر روی باربیکیو های ذغالی تهیه می شود از طعم دودی بسیار دلپذیرتری برخوردار است و در دو مدل آجری و سنگی تولید می شوند و از همه مهمتر قابل حمل و جابه جایی هستند.

 

نکات مهم در استفاده از باربیکیو ها

علاوه بر موضوعات باربیکیو چیست؟ انواع باربیکیو، خرید باربیکیو و …. نکات مهم در استفاده از باربیکیو ها از اهمیت فراوانی برخوردار است.

  • در وهله اول برای باربیکیو خود به دنبال تهیه یک کاور مناسب متناسب با ابعاد آن باشید تا بدین شکل مانع از کثیف شدن آن در کوتاه مدت شوید.
  • همواره پیش از استفاده از باربیکیو و همچنین پس از آن برای تمیز کردن محصولتان اقدام کنید و آن را به تعویق نیاندازید!
  • سعی کنید در هنگام کار با دستگاه تمام موارد ایمنی را مو به مو رعایت کنید.
  • در صورتی که نوع باربیکیوی شما گازی است و شعله آن خاموش شده است، ابتدا شیر گاز را بسته و حداقل ۵ دقیقه صبر کنید و سپس درصدد روشن کردن آن مجددا برآیید.
  • برای تمیز کردن بدنه باربیکیو و صفحه گریل آن از هر نوع ماده شوینده ای استفاده نکنید.
  • همچنین یادتان باشد که برای تمیز کردن یک باربیکیو نباید عجله کرد و بایستی اجازه داد تا حرارت درونی آن بطور کامل تخلیه شود و بدنه محصول سرد گردد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.