آرشیو اسفند ماه 1400

معرفي انواع منقل و آموزش سيخ زدن كباب

باربیکیو چیست؟

۱۴ بازديد
قطعا بیشتر ما ها در پاسخ به سوال باربیکیو چیست فکر می کنیم که باربیکیو ها دستگاه های مخصوصی هستند که بر روی آنان می توان انواع کباب ها را تهیه کرد ،بله درست است ولی تنها به این معنی نمی توان اکتفا کرد . باربیکیو همانند گریل کردن ، کباب کردن ، ذغالی کردن و … نوعی روش پخت و پز برای گوشت ها و کباب ها به شمار می رود و برخی هم باربیکیو را نوعی روند پخت غذا می دانند .

در حقیقت بیشتر گوشت هایی که در اندازه بزرگ قرار دارند و به نوعی حالت استخوانی هستند بر روی باربیکیو ها تهیه می شوند البته علاوه بر گوشت ها بر روی باربیکیو ها می توان انواع ماهی ، سبزیجات و … را آماده کرد برای آن که بهتر بتوانید باربیکو ها را بشناسید پیشنهاد می کنم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به طور کاملا گسترده با انوع متفاوت باربیکیو ها و طرز استفاده از آن ها آشنا شوید.

کاربرد باربیکیو چیه ؟
باربیکیو ها جزو وسایلی هستند که از آن ها برای پخت و پز استفاده می کنند و یا همانطور که پیش تر گفتیم در اصل باربیکیو ها نامی هستند که به یک نوع روش پخت و پز اطلاق می شوند . در این روش پخت و پز شما می توانید انواع گوشت ها را بر روی میله های فلزی در مقابل حرارت غیر مستقیم شعله های آتش قرار دهید تا کم کم گوشت شما خوب پخته و برشته شود پخت گوشت به روش باربیکیو از مزایای بسیار بالایی برخوردار است که در ادامه این مزایا را بررسی خواهیم کرد .

این نکته را در نظر داشته باشید که برخی از مدل های باربیکیو خود دارای سیستمی هستند که با استفاده از آن آتش به راحتی روشن می شود اما برخی از مدل های دستی آن برای روشن کردن آتش نیاز به زغال و مواد آتش زا است .
مزایای باربیکیو
بعد از آن که با کاربرد باربیکیو ها آشنا شدید و به پاسخ سوال باربیکیو چیست و یا باربیکیو چیه دست پیدا کردید به سراغ بررسی مزایای باربیکیو می رویم .

پخت گوشت به روش باربیکیو باعث می شود تا گوشت کاملا خشک نشود و حالت آبداری پیدا کند .
پخت گوشت بر روی باربیکیو ها باعث می شود تا گوشت شما طعم دودی جذابی پیدا کند که طرفداران بسیار زیادی هم دارند .
با استفاده از باربیکیو ها شما می توانید حرارتی که بر روی نوع گوشت مورد نیاز است را تنظیم کنید .
با وجود باربیکیو ها ایمن تر می توانید آشپزی کنید و دیگر نیاز نیست تا نگران سوختگی دستتان باشید .
باربیکیو ها دارای قابلیت قطع سیستم خودکار هستند .
انواع باربیکیو
پس از یافتن پاسخ سوال باربیکیو چیست به سراغ انواع باربیکیو ها می رویم. باربیکیو ها بر اساس سوختی که مصرف می کنند از انواع متفاوتی برخوردار هستند که از جمله انواع باربیکیو می توان به باربیکیو ذغالی ، باربیکیو گازی ، باربیکیو سنگی ،باربیکیو آپارتمانی و … اشاره کرد . موضوع انواع باربیکیو پس از پرسش باربیکیو چیست پر تکرار ترین موضوع در رابطه با باربیکیو است .


1. باربیکیو گازی

2. باربیکیو زغالی

3. باربیکیو هیزمی

جهت خرید باربیکیو می توانید به سایت فروشگاهی آذرافروز مراجعه کنید

طریقه استفاده از کباب پز گازی

۱۵ بازديد

طریقه استفاده از انواع کباب پزهایی که امروزه در بازار موجود هستند اعم از گازی، برقی یا زغالی بسیار آسان می باشد. این کباب پزها علاوه بر آن که زحمت پخت یک غذای کبابی را کمتر می کنند، می توانند سبب شوند تا کیفیت بهتری را در پخت کباب در مقایسه با نوع پخت سنتی آن تجربه کنید. جهت آشنایی با طریقه استفاده از کباب پز گازی در ادامه مقاله همراه ما باشید.

طرز کار با کباب پز گازی


منبع انرژی کباب پزهای گازی، گاز شهری می باشد. این کباب پزها اکثرا دارای قابلیت تغدیه از کپسول های گاز مایع نیز می باشند. بعد از اتصال این مدل از کباب پزها به گاز شهری، به وسیله دکمه یا درجه آن می توان دستگاه را روشن نمود. بعد از روشن شدن کباب پز گازی جریان گاز در المنت های کباب پز جریان پیدا می کند و به کمک فندک جرقه ای که روی کباب پز تعبیه شده و یا با استفاده از یک وسیله دیگر مثل کبریت می توان گریل کباب پز را شعله ور کرد. بعد از آن به علت دارا بودن قابلیت تنظیم حرارت در این مدل از کباب پزها می توان نسبت به نوع مواد غذایی مورد استفاده درجه آن را تنظیم و کنترل کرد. کباب پزهای گازی به علت انتشار یکسان حرارت موجب می شود مواد غذایی به صورت کاملا یکسانی کباب شوند. بعد از پایان کار با کباب پز گازی از تماس مستقیم دست با آن جدا خودداری کنید. تا اندکی سرد شود.


نحوه تمیز کردن کباب پز


بعد از کار با انواع کباب پز به خاطر برجای ماندن ذرات غذایی و پاشیدن روغن طبیعی مواد به روی توری آن باید حتما تمیز شوند. دقت داشته باشید که تمیز کردن کباب پز باید قبل و همچنین بعد از استفاده از آن انجام شود. در ادامه برخی از روش های تمیز کردن کباب پز را بررسی خواهیم کرد.

استفاده از آب و صابون: 
برای تمیز کردن جداگانه بخش های مختلف کباب پز با آب و صابون باید قسمت های گریل و توری یک کباب پز جدا کرد. بهترین زمان جهت نطافت و شستشوی یک کباب پز هنگامی است که بعد از خاموش شدن، کباب پز حرارت اولیه را از دست می دهد و گرمای آن کم می باشد.

استفاده از پیاز: 
همان طور که می دانید پیاز دارای خاصیت ضدعفونی کنندگی می باشد که به همین خاطر می تواند در تمیز کردن کباب پز ها هم مورد استفاده قرار بگیرد. برای این روش یک پیاز را از وسط به دو نیم تقسیم کنید و سپس آن را به توری و میله های کباب پز برای چند دقیقه بمالید. با انجام این کار ذرات چربی و آلودگی با سرعت زیاد و بسیار راحت تر از سطح آن پاک خواهند شد.

استفاده از جوش شیرین: 
مقدار بسیار کمی از جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و اجازه دهید کمی غلیظ شود. سپس مقداری از آن محلول مورد نظر را بر بخش های آلوده کباب پز بزنید. بعد از گذشت بیست دقیقه می توانید کباب پز را با استفاده از اسکاچ و مواد شوینده کاملا بشویید.



اصول ایمنی، نصب و راه اندازی


اولین قدم برای ایمنی در نصب کباب پز، انتخاب یک مکان مناسب برای کباب پز می­ باشد. اطمینان حاصل کنید که کباب پز در جای ثابت و صاف قرار گرفته باشد.
توجه داشته باشید که جهت نصب کباب پز باید از شلنگ به خصوص استفاده کنید که استانداردهای لازم را داشته باشد و همچنین طول آن بیشتر از یک و نیم متر نباید باشد.
میران فاصله شیر گاز تا کباب پز به طول ۵ متر را از لوله مسی و اگر بیشتر از این مقدار لازم بود از لوله های فولادی ویژه گاز شهری استفاده شود.
از نصب کباب پز در مکانی که دارای شیب است جدا خودداری کنید، زیرا خطر سقوط را به دنبال دارد.
پس از نصب کباب پز جهت تست کردن نشتی گاز به هیچ وجه از کبریت استفاده نکنید، فقط با کف صابون این کار را انجام دهید.
جهت حمل و نقل و جابجایی کباب پز از باربری و خدمات اثاث کشی مطمئن کمک بگیرید، احتیاط کنید به لوله های کباب پز آسیب وارد نشود.
در نزدیکی کباب پز تا شعاع ۵ تا ۱۰ متری از نگه داشتن محصولات قابل اشتعال مانند رنگ، حلال‌ها و اسپری جداً خودداری فرمایید.
توجه داشته باشید که کباب پز باید از دیوار پشتی ۵ سانتی متر و از دیوار کناری ۱۰ سانتی متر فاصله داشته باشد. رعایت این فاصله موجب می شود تهویه مناسب جهت حرارت کباب پز رومیزی ایجاد شود تا منجر به استفاده بهینه از گاز شود.
توجه داشته باشید از لوازم و تجهیزات استاندارد مثل بست مناسب، شلنگ با قطر و جنس ایده آل، سرشلنگی بهتر است استیل و با نوک بلند استفاده کنید.
کباب پز را در مکانی قرار دهید که از باد و گیاهان به دور باشد.
به هیچ وجه اجازه ندهید کودکان در کنار کباب پز بایستند.
دقت داشته باشید که هیچ وسیله‌ ای نزدیک به کباب پز نباشد تا تعادل شما را برهم بزند باعث از دست دادن تعادل شما نشود.

 

مزایای باربیکیو

دیگر محصولات بورس فروش باربیکیو در تهران

 

قیمت باربیکیو


خرید باربیکیو


مزایای باربیکیو


قیمت باربیکیو


خرید باربیکیو


مزایای باربیکیو



کاربرد باربیکیو چیست؟

خرید کباب پز

قیمت کباب پز